Rosmalen naar Rabat - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Eline Bruijn - WaarBenJij.nu Rosmalen naar Rabat - Reisverslag uit Rabat, Marokko van Eline Bruijn - WaarBenJij.nu

Rosmalen naar Rabat

Door: Eline

Blijf op de hoogte en volg Eline

02 Mei 2015 | Marokko, Rabat

Goeiedag dan luitjes!

Na dagen voorbereidingen treffen - denk aan: een boek lezen, een essay schrijven en contact met reisgenootjes - en na een lange dag werken vam acht tot half acht, kon ik gisteren om tien uur 's avonds eindelijk mijn koffer gaan inpakken. Jullie kennen me: uiteraard moest ik nog een laatste wasje draaien, zodat ik voldoende ondergoed en sokken mee kon nemen. Deze heb ik vanochtend nog in mijn koffer gestopt, haha!

Vanochtend werd ik om kwart over negen 's ochtends al opgehaald door Charlotte en haar ouders. Charlote is derdejaars cmv'er op mijn school. Rond kwart over elf kwamen we aan op het vliegveld in Brussel. Intussen had ik nog even met ons pap en mam gebeld.

Op het vliegveld ontmoetten we de hele groep. Eigenlijk kende ik vooraf niemand. We blijken met twaalf mensen te zijn. Allemaal vrouwen op Piet (58) na. De jongste is achttien jaar oud. Om kwart over één konden we boarden. Wat een opluchting toen ik in het vliegtuig zat! Mijn paspoort was ik dus niet vergeten, haha! Uiteraard had ik dat wel zo'n vijf keer gecheckt... In het vliegtuig zat ik naast Yellan, hartstikke gezellig!

Aangekomen op vliegveld Mohamed V ging het allemaal heel vlot op het pinnen na. Ik heb vijfhonderd Dirham gepind. Elf Dirham is één Euro, dus reken maar na!

De kledingkeuze van de reizigers was erg divers, van Boerka tot net rokje tot vlak boven de knie. De treinreis duurde wel erg lang. We moesten overstappen in Casablanca en ik denk dat we drie uur onderweg zijn geweest. De treinen zijn prima (er wordt nonstop schoongemaakt door vrouwen die gekleed zijn in een soort verpleegsterpakjes), maar de reis was echt bizar. Naast het spoor liggen bergen met afval, mensen lopen tussen de sporen door en we zagen zelfs voetballende kinderen..! Her en der zagen we krottenwijken en zelfs in gebouwen die in Nederland al tien keer gesloopt zouden zijn woonden mensen. Daarnaast zijn er ook luxere panden hoor!

Ik deel mijn kamer met Renske en deze is prima. Er staan twee bedden (wel gruwelijk harde matrassen!) en de muren zijn roze. Het hotel is vier hoog, dus op het balkon staan is kei eng! En in dn badkamer kende ow kont nie kere. Maar dat maakt niks! Hartstikke leuk! De pizza was ook lekker, alleen bier is hier uit d'n boze.

Voor nu: welterusten mensen!

  • 03 Mei 2015 - 11:31

    Pa En Ma:

    Mooi dat alles voorspoedig verloopt. Ook nog supergoed Wifi wa. Enjoy.

    Groetjes

  • 03 Mei 2015 - 11:36

    Mam:

    Hé Bossche Bol, gade nou dalijk ok nog marokkaans proaten????

  • 03 Mei 2015 - 16:58

    Eline:

    Ge mut kieze, moeders. Wa wilde, dat ik Arabisch of Frans guj proate?!

  • 04 Mei 2015 - 00:19

    Franca Huiskamp:

    Leuk om dit te lezen en dat de reis goed is verlopen. Hebben al wat foto's gezien van Charlotte. Morgen begint een drukke week voor jullie. Geniet van alles. Groetjes Franca, moeder van Charlotte

  • 04 Mei 2015 - 05:19

    Mam:

    Doe mar gewoon Stunnis, net zo hendig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Marokko, Rabat

Eline

Deze jongedame wil graag de wereld ontdekken! Ik ben een blije gup die graag nieuwe mensen ontmoet. Ik hecht veel waarde aan sociale contacten.

Actief sinds 30 April 2015
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 5141

Voorgaande reizen:

02 April 2015 - 10 December 2015

Cultuurreis Marokko

Landen bezocht: